Ma. t/m Zo, 08.00 - 23.00 uur
Opbroekweg 40, 7461 PH Rijssen

Historie

TC de Mors is in augustus 1984 opgericht door een groep fanatieke tennissers en is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende vereniging met meer dan 375 leden. Het begon allemaal met drie gravel banen naast de al bestaande tennishal op het industrieterrein De Mors van Rijssen. Enkele mensen van het eerste uur zijn Harry Hollering, Joost van Veldhuizen, Bert Vrielink, Femke Landeweerd, Johan Beunk en Cor van Weert.

De eerste ledenvergadering vond plaats op 16 december 1985, waarbij het bestuur werd uitgebreid tot zeven personen met de bestuursleden Annie Bakker en Welmoet Nijmeijer.
Vanaf 1986 is er deelgenomen aan de competitie van de KNLTB en nog altijd wordt er door zowel senioren als junioren competitie gespeeld.

In maart 2010 vierde TC de Mors haar 25-jarig jubileum en wist men al dat dit het laatste jubileum op het industrieterrein van De Mors zou zijn i.v.m. een mogelijke verhuizing van het tennispark.
De eerste gesprekken hiervoor vinden plaats in mei 2007 met de gemeente Rijssen-Holten. Zij geven aan grond te hebben gereserveerd voor TC de Mors in het Opbroek. Bovendien zal het erfpacht van een deel van het huidige tennispark niet worden verlengd.

In maart 2008 gaat TC de Mors over naar een andere eigenaar. Teunis BV heeft interesse in de hal en de buitenbanen en wil graag meedenken over een goede oplossing voor TC de Mors. Tot en met 2012 hebben leden de mogelijkheid gebruik te blijven maken van 2 binnenbanen en het tennispark blijft beschikbaar tot en met 30 september 2015.

Na vele gesprekken met en bezoeken aan beleidsambtenaren van de gemeente en sportraad besluit de raad op 22 juni 2012 groen licht te geven voor de aanleg van een nieuw tennispark op het Opbroek. Om dit op een goede manier te realiseren is een bouwcommissie gevormd die met succes de bouw heeft voorbereid en toezicht heeft gehouden tijdens de uitvoering in 2013. In het voorjaar van 2014 is het nieuwe tennispark aan de Opbroekweg geopend.

Nu het tennispark alweer enkele jaren met veel plezier in gebruik is genomen bekijkt het bestuur nieuwe mogelijkheden om zich te (blijven) onderscheiden van andere verenigingen. Zo zijn in het verleden 2 padelbanen aangelegd en wordt er gekeken naar uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst voor zowel tennis als padel.